1-1-2 کمباین

تولید کمباین شالی با بیش از 50 درصد ساخت داخل رونمائی شد

Rice combine with more than 50% of domestic components showcased in Arak manufacturer Co.

98-10-8

مهندس علی اصغر حمیدی فرد مدیرعامل مجموعه کمباین سازی ایران :

وعده‌ای که به شالی کاران داده بودیم امروز تحقق یافت

با عنایت به منویات مقم معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی، شرکت کمباین سازی ایران با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور، از خط تولید انبوه کمباین برداشت برنج رونمایی کرد. بدین منظور از دست اندرکاران این حوزه به منظور شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمد تا با توکل به حضرت علی بن موسی الرضا، گامی بلند در حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور برداشته شود. رونمایی از کمباین شالی در کارخانه کمباین سازی ایران در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش وابستگی ، اینک کمباین شالی بابیش از 50 درصد ساخت داخل ، روی خط تولید قرار گرفته است که در این گرد همایی تعداد حدود 200 نفر از کارشناسان مدیران اقتصادی و صنعتی استان قدس رضوی با حضور رئیس و کارشناسان مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بر انگیزه‌های تولید کارکنان این مجموعه افزوده بودند. ناگفته نماند این رونمائی در واقع پس از 50 سال فعالیت شرکت کمباین سازی ایران صورت پذیرفت و این کمباین نیز در کنار مدل‌های دیگر کمباین غلات قرار گرفت.
انگیزه سازی با منشأ حمایت‌ها و اعتمادها به ترتیب از سوی استان قدس رضوی، بانک ها و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، اگر چه هر بنگاه اقتصادی برای رونق کار خود شایسته است که نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها را رصد و شناسایی کند.
سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی به عنوان ذینفع در کنار سایر دست‌اندرکارانی که از این اقتصاد سازنده انتفاع می برند، به خصوص کارفرمایان اصلی و مرکز توسعه مکانیزاسیون و بانک‌ها، امکانات تسهیلات را فراهم می سازند، که نمایندگان این مجموعه و خدمات پس از فروش را در مزارع ایران ارائه می‌دهند و دست به دست هم داده‌اند تا کمباین های سبک تولید و تامین شوند.
تولید از رسالت این شرکت است که فاز اصلی آن نو آوری، تحقیقات وراه اندازی خطوط تولید، می باشد که نتایج ملموس را به بار آورده است در این زنجیره، همه دست اندرکاران فنی و اقتصادی در آن دخالت داشته‌اند، با این توصیف در سال 97 شروع به طراحی این کمباین نمودیم و امروز راه اندازی خط تولید کمباین شالی به همت مهندسان، تکنسین ها و کارگران شرافتمند این مجموعه رونمائی می شود که در هر صورت این نهال نوپا نیاز به حمایت‌های صادقانه و جدی دارد.
با تأسی از فرمان مقام معظم رهبری ، در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی ، تولید این کمباین نوپا احتیاج به کمک‌های مالی و معنوی دارد. تا امروز به عنوان نماینده کمباین سازی تعهد می‌دهیم که به کمک همین قطعه سازانی که در اینجا حضور دارند ، با حمایت‌های آستان قدس ، امید داریم به لطف خدا به کمک مرکز طراحی مهندسی که در همین مجموعه شروع به کار کرده ، یک کمباین نیمه سنگین جدیدی نیز مراحل نهایی آزمون خود را طی کند و بدین وسیله هر چه بیشتر در جهت برداشت محصولات راهبردی کشور عزیزمان ایران سهیم باشد.
انتظار ما با استفاده از دانش فنی کاربردی بومی سازی شده، شگفتی هایی را بیافریند که با واردات سالانه یکهزار کمباین شالی با حدود 18 میلیون دلار ، با قطعه سازی ، اشتغال زایی و طراحی ،مهندسی و راه اندازی خط تولید این کمباین ، قسمت عمده‌ای از صرفه جویی ارزی را با تولید بیش از 50 درصد از قطعات کمباین در سال‌های آینده به سوی صددرصد تولید داخل پیش خواهد برد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا