اشتغال زاییمشاوره‌های تصویری در صداسیما

شبکه 3

مروري بر خلاصه مباحث مطرح شده در صدا و سيما

دعوت  از شيفتگان کشاورزي در شبکه 3 سيما

در شامگـاه چهارشنبه چهارم دي مـاه پخش شد

اينکه چرا به بخش کشاورزي معمولاً آخر شب‌ها نوبت بحث مي‌دهند، خود تحليل جداگانه‌اي را مي‌طلبد، زيرا اگر قبول کنيم، که عقل سالم در بدن سالم است و اين مهم در سايه توليد غذاي سالم و مطمئن تحقق مي‌پذيرد، پس اين بخش از اقتصاد ما شايسته است که در رأس همه امور و برنامه‌ها قرار گيرد. با اين حال استقبال بي‌نظير در طرح پرسش و پاسخ‌ها در همين نيمه‌هاي شب، گاهي مي‌تواند با شور و حال خاص خود، تا طلوع آفتاب نيز به درازا بکشد و همچنان نيمه‌تمام بماند. اگرچه هر کسي مي‌تواند در هر زمان ديگر اين برنامه را به کمک اينترنت در برنامه‌هاي شبکه 3 مشاهده کند. اما در اين ميان برخي از عزيزان بيننده ما مي‌پرسند که آيا دولتمردانمان نيز پيگير بحث‌هاي ما در اين برنامه‌ها هستند؟ که پاسخ آن انشاءالله مي‌تواند حداقل تا 50 درصد مثبت باشد، زيرا همين بحث‌ها و پيگيري‌ها و کمک به گره‌گشائي‌ها توسط آن‌ها نيز مي‌تواند به سهم خود سرنوشت کشاورزي ما و حتي اعتبار کارنامه حرفه‌اي دولتمردان را رقم بزند، به ويژه آنکه بسياري از دولتمردان به هر دليلي چه در کشاورزي يا صنعت، از وعده‌هاي خرد و کلان خود عقب مانده‌اند و در يک جمله؛ دولتمردان به کشاورزان و کشاورزان به مصرف‌کننده‌ها و ما روزنامه‌نگاران تخصصي نيز به سهم خود و به فراخور، به هر سه گروه به ويژه اکثريت «درست‌کردارانشان» بدهکار مانده‌ايم زيرا در کشف فسادها و معرفي آن‌ها به اذهان عمومي، کوتاهي کرده و گاهي نيز به جاي افشاءگري‌ها، يا از کنار آن‌ها بي‌تفاوت عبور کرده و يا خداي ناکرده به آن‌ها روي خوش نشان داده شده است! که نتايج اين غفلت‌ها را امروز ناگزيريم با شرمندگي از سوي ساير جويندگان فساد، آزاردهنده‌گوش‌هايمان قرار دهيم. با اين حال جملگي  کنجکاوانه نگران سرعت روند رو به رشد و رونق کيفي و اقتصادي کشاورزي کشورمان هستيم و خواهيم بود.

خدا قوت – گل‌افرا

 

شب يلدا در شب آفتابي

خداي بزرگ را شکر مي‌کنيم که يک بار ديگر اين توفيق حاصل شد تا در ساعت 23 شامگاه امروز شنبه در خدمت شيفتگان شغل پيامبران بزرگوارمان باشيم. شگفتي‌هاي کشاورزي، هم شيرين و هم مي‌توانند تلخ باشند. همان‌گونه که برخي از محصولات کشاورزي نيز همين شاخص‌ها را دارند، ولي از بسياري از تلخي‌ها در اين بخش مي توان ثروت‌آفريني کرد. با اين حال بايد آلودگي‌هاي سمي را به کمک دانش فني روز، از توليد محصولاتمان حذف نمائيم تا مخاطرات آن نصيب مصرف‌کننده نشود، که در اين راستا بايد به دولتمردان‌مان، کمک کنيم تا هم با اعتماد به نفس قوي‌تر، تواناتر و کاراتر شوند و هم مهر ما در دل يکايک آنها جوانه بيشتري بزند تا دست به دست يکديگر، فاجعه‌ها را از کشاورزي بزدائيم و فرصت ها را بيش از پيش براي توليد اقتصادي غنيمت بشماريم، زيرا اين عاشقاني که ما مي‌شناسيم، شغل کشاورزي را نه فقط به خاطر مال‌اندوزي، بلکه براي تقويت روح و روان خود انتخاب مي‌کنند که وظيفه ما همفکري و همراهي براي اقتصادي‌تر کردن فعاليت‌هاي اين عزيزان است.

خدا قوت – گل‌افرا

 

در ساعت 23 شامگاه 5 شنبه به مدت 2 ساعت زنده

 در برنامه شب آفتابي راديو اقتصاد چه مواردي مطرح شد؟

در اين برنامه که خود را بسيار کوچک و خداي خود را بسيار بزرگ و انشاءالله حامي خود برشمرديم ، سعي نموديم که مقايسه‌اي از دنياي پيشرفه در کشاورزي را با زمينه‌ها  و سرفصل‌هاي اشتغال زايي داشته باشيم. اما آنچه ما را کمي نگران کرده ، دريافت تعاريف و راهبردهايي است که بخش دولتي هنوز در مورد آنها اطلاع‌رساني نکرده ، در حالي که کارشناسان و اهل فن در ارتباط حضوري و تلفني ، به طور مداوم شرح اين تعاريف را از ما طلب مي کنند ، که از جلمه مي توان به «امنيت غذايي» ، «توسعه مکانيزاسيون پايدار» ، «مديريت موجه براي توليد محصول سالم وارگانيک» و نيز واکنش ها به محصولات «تراريخته» که جملگي بر توسعه پايدار کشاورزي و تغذيه سالم و مطمئن مصرف کننده سايه افکنده است ، اشاره کرد که در برنامه «وقت کار» شبکه ايران کالا تا حدودي به آن پرداختيم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا