فارس

سرمایه‌گذاران و تشکل‌ها در ترویج مکانیزاسیون حوزه کشاورزی ورود کنند

98-5-55

دکتر قاسمی گفت: ترویج مکانیزاسیون در این حوزه کشاورزی سبب کاهش هزینه تولید می‌شود و امید است که سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه وارد شوند، بنابراین تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه حمایت می‌شوند.
محمدمهدی قاسمی در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما در اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به جایگاه ایران و استان فارس در تولید خرما گفت: ما نمی‌توانیم شرایط گذشته و شیوه‌های سنتی را در تولید خرما دنبال کنیم بلکه باید تولید، بسته‌بندی، فرآوری و صادرات را در یک زنجیره قرار دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تأکید بر اینکه در تولید خرما باید منافع تولیدکننده، فرآوری‌کننده و صادرکننده در نظر گرفته شود تا بازار را بتوان به‌دست آورد، بیان کرد: ایجاد صندوق حمایتی، راهکاری مناسب برای پشتیبانی از تولید و صادرات است و این امر در دیگر محصولات رخ داده است و زمینه رقابت با دنیا را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت مکانیزاسیون بخش کشاورزی و لزوم درنظر گرفتن بودجه برای ترویج این امر، اظهار کرد: ترویج مکانیزاسیون در این حوزه کشاورزی سبب کاهش هزینه تولید می‌شود، بنابراین امید است که سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه وارد شوند و ما در استان این آمادگی را داریم که تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران را برای ورود به این عرصه حمایت کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ضعف در حوزه بسته‌بندی و فرآوری در انواع محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: هنوز محصولات ما به‌ویژه خرما به‌صورت حجمی و انبوهی صادر می‌شود؛ در صورتی که صادرات به‌صورت جزیی‌تر، منافع و سود بیشتری دارد. قاسمی با بیان اینکه هنوز در بسته‌بندی خرما جای کار وجود دارد که هم سبب درآمدزایی و هم اشتغال می‌شود، یادآور شد: ما سعی کردیم به‌عنوان دولت، حامی باشیم نه مانع.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا