امنیت غذاییغذاهای ارگانیک

با گوشت مرغ صددرصد ارگانیک آشنا شوید

اگر می‌خواهید از بیماری و پیری زودرس جلوگیری کنید، انرژی روزانه خود را افزایش دهید و عمر طولانی‌تری داشته باشید، مصرف پروتئین تمیز و سالم برای شما ضروری است.

مرغ ارگانیک صددرصد تضمینی، یکی از تمیزترین و سالم‌ترین منابع پروتئینی و از گروه غذاهایی است که بیشتر نیازهای بدن شما را تأمین می‌کند و برای سلامتتان لازم است.

ویژگی‌های مرغ ارگانیک به قرار زیر است:

1ـ ارگانیک بودن آنها توسط سازمان‌های ذیربط تأیید شده است.

2ـ هرگز از آنتی‌بیوتیک استفاده نشده است.

3ـ هرگز از هورمون استفاده نشده است.

4ـ در خاک یا خوراک آنها هیچ‌گاه از هیچ حشره‌کش یا علف‌کش استفاده نشده است.

5ـ به هیچ وجه برای پرورش آنها از عناصر اولیه مصنوعی استفاده نشده است.

6 ـ کاملاً‌ به صورت منظم طبقه‌بندی شده‌اند، بنابراین تحت استرس نبوده و در محیطی آزاد، پرورش یافته‌اند (در تولید انبوه مرغ‌ها به طور شدید و سخت در یک منطقه محصور نه تنها کاهش ارزش غذایی مرغ‌ها را به دنبال دارد، بلکه طعم و مزه آنها را نیز کاهش می‌دهد).

7ـ این مرغ‌ها خوشمزه‌ترین و لذیذترین مرغی هستند که تا به حال میل کرده‌اید.

8 ـ منبع استثنایی پروتئین هستند.

مقایسه مرغ‌های ارگانیک و غیرارگانیک

مرغ‌های ارگانیک از گروه مرغ‌هایی هستند که به صورت آزاد پرورش داده می‌شوند، ولی مرغ‌های تولید انبوه که در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شوند، در منطقه محصور پرورش داده شده‌اند، جایی که در آن به سختی می‌توانند حرکت کنند تا حدی که باعث ایجاد تنش و بروز بیماری می‌شود و حتی بعضی از آنها در این شرایط به آنتی‌بیوتیک‌های فوق‌العاده قوی نیاز پیدا می‌کنند و لذا گوشت‌شان بدمزه می‌شود و ارزش تغذیه‌ای خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، تولیدکنندگان جهت پدیدآوردن رطوبت مصنوعی در گوشت، مجبور به مصرف مواد شیمیایی می‌شوند.

بیش از یک دوم آنتی‌بیوتیک‌ها (از انواعی که برای انسان به کار می‌رود) در مرغداری‌های بزرگ مصرف می‌شوند. بنابراین، مصرف بیش از حد چنان آنتی‌بیوتیک‌هایی می‌تواند به افزایش مقاومت باکتری‌ها به آنتی‌بیوتیک‌ها منجر شود.

در گزارش سازمان بهداشت جهانی می‌خوانیم، مزرعه‌دارانی که از آنتی‌بیوتیک‌ها برای دام استفاده می‌کنند، میکروب‌ها را در مقابل داروها مقاوم می‌سازند، سپس آنها به زنجیره‌ غذایی انسان وارد می‌شوند و به سیستم ایمنی انسان حمله می‌کنند و لذا اصلی‌ترین برنامه سازمان سلامت، پایان بخشیدن به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در امر پرورش ماکیان و دام است.

چگونگی‌ تهیه مرغ‌های ارگانیک نوع آزاد

مرغ‌های ارگانیک علاوه بر اینکه یک منبع ایده‌آل از پروتئین سالم با تمام آمینواسیدهای ضروری برای بدن شما هستند، جهت جلوگیری از بیماری، پیری زودرس، افزایش انرژی، استحکام بدن و عمر طولانی‌تر نیز مفیدند. مزایای، این نوع مرغ‌ها عبارتند از:

1ـ خوشمزه‌اند. در حقیقت، شما مرغی خوش‌طعم‌تر از آن نچشیده‌اید، زیرا کاملاً با رژیم غذایی طبیعی و در محیط زیست‌محیطی پرورش داده شده‌اند.

2ـ نسبت به سایر مرغ‌ها روشی متنوع‌تر و ساده‌تر برای آماده‌سازی دارد و گوشت آن طبیعتاً از رطوبت بیشتری برخوردار است.

3ـ ممکن است قیمت آن بیشتر از مرغ‌های خریداری شده از فروشگاه‌هایی باشد که مرغ‌هایی با تولید انبوه و ارزش تغذیه‌ای اندک دارند، اما قیمت آن از بیشتر مرغ‌های «سالمی» که بسیاری از نیازهای بالا را برآورده نمی‌کنند، کمتر است.

مرغ‌های ارگانیک آزاد در بسته‌بندی‌های ران و سینه بدون پوست و استخوان و به عنوان مرغ کامل باکیفیت دو یا سه و بسته‌بندی مرغ کامل توزیع می‌شوند و انواع منجمد آن در بسته‌بندی‌های باکیفیت و مهر و موم شده در خلاء به روش VPS/DHL حمل‌ونقل و به طور تضمینی عرضه می‌گردند.

لذا برای انجماد بهتر مرغ‌های ارگانیک توصیه می‌کنیم که آنها را یک شب در یخچال نگهداری کنید تا یخ بزنند و هیچ‌گاه آنها را بیش از 5 روز در یخچال‌تان نگهداری نکنید.

اطلاعات تغذیه‌ای سینه مرغ‌های ارگانیک
کالری 110
کل چربی 1 گرم
چربی اشباع 5 گرم
کلسترول 65 میلی‌گرم
سدیم 160 میلی‌گرم
کل کربوهیدرات‌ها 0 گرم
پروتئین 22 گرم

 

اطلاعات تغذیه‌ای ران‌ مرغ‌های ارگانیک
کالری 180
کل چربی 12 گرم
چربی اشباع 4 گرم
کلسترول 85 میلی‌گرم
سدیم 75 میلی‌گرم
کل کربوهیدرات‌ها 0 گرم
پروتئین 19 گرم
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا