1-1-1 تراکتور

راه‌اندازی خط تولید تراکتورهای فوتون مدل 404 و 254 توسط شرکت گسترش ماشین نیکان

The activation of two models of "Foton Lovol" Tractors mass production (model 254 & 404) by " Gostaresh machine Nikan" company

97-3-30

در بازدید از کارخانه گسترش ماشین نیکان، در اولین نگاه، تعدادی تراکتورهای فوتون و کمباین‌های مدل SU TRUCK را در چند ردیف ملاحظه کردیم. اما در کنار این تراکتورها، چشم‌مان به قطعاتی افتاد که پس از طراحی و مهندسی و تولید آماده تأیید توسط کارشناسان فنی شرکت فوتون بودند.
این قطعات شامل اجزایی هستند که در فاز اول ساخت آن با طراحی و قالب‌سازی تراکتورهای مدل 404 و 254 فوتون به دست آمده‌اند که در راستای اشتغال‌زایی، رعایت اصول اقتصاد مقاومتی و تولید محصول ایرانی براساس رعایت اصول صحیح خرید دانش فنی و تحت لیسانس است.
با پیگیری از مهندسان فنی کارخانه از جمله مهندس نیک آیین، مهندس خوانساری و مهندس غلام‌زاده دریافتیم کلیه این قطعات به اضافه رینگ و لاستیک‌ها، حدود 30 درصد قطعات این تراکتورها را تشکیل می‌دهند و تعداد ساخت آنها نیز متعاقباً برحسب برنامه‌ریزی برای ساخت تعداد تراکتورها مشخص می‌شود.
کارشناسان چینی برای راه‌اندازی خطوط تولید و تأیید قطعاتی که به تدریج ساخته می‌شوند، به طور مستمر نظارت می‌کنند و در این کارخانه حضور خواهند یافت.
در انبار قطعات یدکی، با تعداد زیادی از قطعات در اندازه‌ها و ساختارهای مختلف برخورد کردیم که طبق اظهارنظر مهندسان کارخانه، از قطعات پرمصرف و کم‌مصرف تشکیل شده‌اند که این قطعات مجموعاً به تعداد 800 نوع مختلف بالغ شده، حدود 4 میلیارد تومان سرمایه شرکت را به خود اختصاص می‌دهند.
برخی از این قطعات ممکن است تا سال‌ها در انبار بمانند و بقیه در طول سال‌های نخست مورد مصرف قرار گیرند، که این روند تأمین قطعات، می‌تواند از مزایایی برای جلب اعتماد کشاورزان باشد تا مطمئن شوند، در سال اول از خدمات تضمینی کیفیت برخوردار می‌شوند و تا سال‌های زیادی بعد نیز به قطعات کم‌مصرف و پرمصرف دسترسی خواهند داشت.
مهندس نیک آیین، عقیده دارد کشاورزان ما امروز بیش از همه به کیفیت‌ها نیاز دارند و به همین دلیل، از شرکت‌هایی که نمایندگی آنها را در ایران به عهده داریم مانند فوتون و … درخواست کرده‌ایم با دریافت مبالغی بیشتر، بر کیفیت‌ کالاهای خود بیفزایند تا بتوانیم بر عمر مفید انواع تراکتورها و کمباین‌ها بیفزاییم.
ٌوی خاطرنشان کرد: در گذشته دور و نزدیک، عده‌ای غیر متخصص و تنها فرصت‌طلب با مشاهده نیاز مزارع به تراکتورها و کمباین‌ها، به خصوص در شالیزارهای استان‌های شمالی کشورمان، اقدام به واردات کمباین‌های شالی کردند که با نیازهای فنی مزارع شالی فاصله‌های زیادی داشتند، به‌ویژه آنکه خدمات پس از فروش کمباین‌های وارداتی را به رنگ دیگر وارد می‌کردند!
متأسفانه بسیاری از شرکت‌های چینی برای ارتقای سطح تجارت‌ خود، نمایندگی انحصاری را به چند نفر اعطا می‌کنند که تجربه نشان داده برخی از این نمایندگی‌ها خوب، متوسط و بد عمل کرده‌ و برخی نیز که فقط برای رقابت انواع مشابه و تکراری را خریده، یک برند را چنان تخریب کرده‌اند که تا سال‌ها دیگر نمی‌توانند جایگاهی نزد کشاورزان ایران پیدا کنند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا