1-1-2 کمباین

حدود 90 در صد برداشت غلات با کمباین های ساخت مجموعه کمباین سازی صورت می گیرد

More than 90% of grain will be harvested with combine made by Arak combine mfg

98-10-9

دکتر عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی :

حدود 90 در صد برداشت غلات با کمباین های ساخت مجموعه کمباین سازی صورت می گیرد

کمباین سازی در ایران یک مجموعه کم ادعا و پرتلاش است و اگر کمباین سازی نبود معلوم نمی‌شد که چه بر سر برداشت2/8 میلیون هتکار غلات می داشتیم که 90 در صد آن توسط کمباین‌های این کارخانه برداشت می شود که خدمات پس از فروش حتی کمباین های 20 ساله نیز توسط این مجموعه صورت می گیرد.
امروز ضایعات برداشت گندم کشورمان به کمتر از 4 درصد رسیده و سال های پرفراز و نشیب در سال های 90 مشکل ساز برای کارخانه بود و از سال 91 شروع به رونق گرفت وبا فروش 800 دستگاه کمباین اطمینان از برداشت و خدمات آن مسلم شد که حدود 600 هزار هکتار برنج را به صورت پایدار برداریم که جامعه 2/1 میلیون نفر بهره‌بردار را در خود دارد که از تولید سنتی شالی به صنعتی از سال 1393 رو به رشد گذاشت، به طوری که امروز 80 در صد مزارع شمالی با کمباین برداشت می شود و باعث گردید که شالی‌کاری از درد و رنج به سوی مکانیزه سوق پیدا کند و این روند از بروز بسیاری از بیماریهای صعب العلاج بکاهد.
اما ایراد بزرگ مکانیزاسیون شالی ؛ وابستگی به کشورهای شرق آسیا بود که به تدریج پروژه تولید شالی که کمباین سازی با داشتن صاحب سبک، امکان تولید کمباین شالی برای این کارخانه میسر است ، این طرح ، یک توفیق قابل تحسین است که تعداد 2000-1500 دستگاه کمباین برنج در سال نیاز است که وسعت سطوح شالی کاری های شمال کشور به 208 هزار هکتار شالی کاری در استان خوزستان که نگرانی هایی را ایجاد کرده بود که امسال با وجود مشکلات صنعتی ، بالاخره برداشت شد.
برای تامین قطعات منفصله با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم که با حمایت‌های به عمل آمده ، این مشکل امروز به سوی حداقل پیش می رود. امید است با تولید سالانه یک هزار دستگاه کمباین توسعه پایدار مکانیزاسیون شالی با پشتوانه چنین تولیدی در کمباین سازی اراک ، رونق تولید برنج بیش از پیش پایدار شود. در هر صورت تأمین موتور، هیدرواستاتیک و گیربکس این کمباین، نیاز به حمایت های ارزی که این مجموعه کم ادعا به جامعه کم ادعا ، می پیوندد وبه خاطر رعایت قیمت های متعادل ، جای سپاسگزاری دارد، امید داریم که در کنار تولید کمباین های غلات و شالی ، کمباین های برداشت پنبه و حتی در حوزه گیاهان داروئی ، نیز جایگاه ویژه‌ای در برنامه های آتی در این شرکت در نظر گرفته شود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا