3-1-4 تهران

مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، مدرن ترین در خاورمیانه

“Shahre-e-Aftab” fair place is one of the most modern complexes in Middle East

98-8-5

دکتر محمد رئوف قادری، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب
کشاورزی یکی از مهم‌ترین پایه‌های تمدن و اولین صنعتی است که انسان به آن پرداخته است و با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در صنایع مختلف کماکان جانشینی برای این صنعت وجود ندارد و علاوه بر آنکه امنیت غذایی در گرو صنعت کشاورزی است، مؤلفه‌های اقتصادی نیز از اقتصاد کشاورزی تبعیت می‌کنند.
از سوی دیگر ایران به دلیل پتانسیل‌های خدادادی و تجربه چند هزارساله در صنعت کشاورزی، به دلیل اقلیم مناسب یکی از پرسابقه‌ترین کشورها و پیشتازان عرصه کشاورزی است و همین امر باعث شده تا از لحاظ تنوع محصولات باغی، در تولید 22 محصول کشاورزی جزء پنج کشور اول دنیا باشیم.
یکی از موانع اصلی کشاورزی در دهه‌های گذشته بحران آب در ایران بوده است و از این روی اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی دوچندان شده است که برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین بسترهای ارتباط دوسویه فعالان صنعت کشاورزی با شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مکانیزاسیون می‌باشد، تا با رویکردی هم افزایانه شاهد افزایش بهره‌وری در کشاورزی، با تأکید بر مؤلفه‌های رشد پایدار و متوازن باشیم.
همچنین با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم می‌توان از ظرفیت صنعت کشاورزی جهت افزایش صادرات استفاده کرد تا با تکیه‌بر اقتصاد درون‌زا و کاهش وابستگی به صادرات نفت خام و تأمین نیاز داخلی موجبات رونق اقتصاد، تعادل بازار ارز، اشتغال‌زایی و افزایش تولید مولد را فراهم آورد.
ازاین‌رو نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به‌عنوان یکی از برترین سایت‌های نمایشگاهی منطقه و با هدف حمایت از بومی‌سازی و صادرات، برای سومین بار میزبانی نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی و ماشین‌آلات و صنایع وابسته را با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی بر عهده داشت. از طرف تمامی پرسنل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برای تمامی شرکت‌های فعال در این عرصه آرزوی موفقیت دارم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا