آلمان

بخش کشاورزی با نگاه به آینده، تامین مایحتاج امروز مصرف کننده را در دستور کار دارد

97-3-12

اساتید و کارشناسان، کشاورزی آلمان را این چنین توصیف کرده اند:

بخش کشاورزی با نگاه به آینده، تامین مایحتاج امروز مصرف کننده را در دستور کار دارد

کشاورزی، شیلات و جنگلداری صنایع واجب و حیاتی جامعه ما هستند و به‌طور مستقیم زندگی روزانه همه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. این حوزه‌ها منبع تأمین غذای مقوی و منابع تجدیدپذیر برای ما هستند و همچنین بسیار بر مناظر و مناطق روستایی ما نقش تأثیرگذاری دارند. کشاورزی منابع بسیار ضروری ما را تأمین می‌کند و برای اینکه از این محصولات محافظت کنیم، باید از منابع طبیعی خود به‌صورت هوشمندانه استفاده کنیم؛ بنابراین استفاده از منابع و حفاظت از آنها، دو روی یک سکه هستند، نه دو مورد متضاد با هم. هدف ما باید این باشد که صنایع غذایی در آلمان محافظت شوند؛ درعین‌حال پاسخگوی نیاز بالای مصرف‌کننده باشند، ولی نباید از وضعیت غذایی جهانی نیز غافل شد، زیرا آلمان به‌عنوان یک کشور قوی از نظر اقتصادی و شرایط آب‌وهوایی و طبیعی بسیار متنوع در قبال جامعه جهانی مسئولیت دارد. مناطق بسیار زیبا و بانشاط روستایی آلمان که قابلیت زندگی با کیفیت بالا را دارند، بسیار برای جامعه حائزاهمیت بوده و در سلامتی جمعیت حاشیه‌نشین آلمان بسیار مؤثر هستند؛ چراکه مناطق روستایی که بستری برای کشاورزی و جنگلداری هستند، محل زندگی و سکونت نیز بوده و همچنین شغل و تولیدمثل در آن وجود دارد. به‌دست‌آوردن قدرت اقتصادی و موقعیت رقابتی برای مزارع و همچنین خدمات اساسی در این مناطق به‌نفع همه کسانی است که در کشور زندگی می‌کنند، ولی تنها سلامت مردم در این نواحی مهم نیست، بلکه برخورد محترمانه با محیط‌زیست و حیوانات نیز بسیار باارزش و لازم‌الاجرا است.
پیشنهاد ما برای نحوه انجام
این وظایف چیست؟
کشاورزی باید با نگاه به آینده، نیازهای حال حاضر مصرف‌کننده را تأمین کند. ما اکنون در نقطه صفر نیستیم و کارهای بسیاری انجام داده‌ایم؛ یعنی ما باید همگی از زارعان، واسطه‌ها و مصرف‌کننده‌ها بر چگونگی استفاده از منابع حساسیت نشان دهیم و زارعان را مرکز اجتماع بدانیم. در ادامه، باید به نوآوری و ابتکار روی آوریم. پیشرفت حاصل به‌کارگیری تحقیقات است. باید تحقیقات عملی و تئوری خود را ادامه دهیم تا سلامت کشاورزی برای آینده آماده باشد. امیدوارم این نوشتار به‌خوبی سیاست و اهداف کشاورزی را برای شما تشریح کند.
برای ارائه اطلاعات موردنیاز شما درباره کشاورزی قوانین هدایت‌کننده برای سیاست‌های کشاورزی به شرح زیر به اطلاع می رسد:
قانون اول: بانشاط‌کردن فضای روستایی
مناطق روستایی برای کشور ما بسیار مهم هستند، غذای ما را تأمین می‌کنند، فضا را برای تفریح آماده کرده و برای سکونت و کار هم از آنها استفاده می‌شود. این مناطق باید برای زندگی آینده آماده بوده و ظرفیت ایجاد زندگی باکیفیت برای روستانشینان را داشته باشند. ما باید این مناطق را فعال و بانشاط نگه داریم و تکنولوژی‌های آینده را در این مناطق استفاده کنیم.
قانون دوم: استفاده و محافظت
از منابع طبیعی
سیاست کشاورزی بر پایه استفاده و حفاظت از منابع طبیعی استوار است. این هدف فقط در صورتی قابل تحقق است که ما در استفاده و محافظت از منابع خود پیوسته حساب‌شده عمل کنیم. مدیریت منابع طبیعی و استفاده صحیح و مؤثر در واقع کلید اصلی سیاست‌های زراعی، باغداری، دامداری و شیلات است. در مورد دامداری، باید به وظایف اخلاقی خود عمل کنیم؛ زیرا نگاه ما به حیوانات، نگاهی محترمانه است. هدف ما به‌دست‌آوردن شرایط معتبر برای حیوانات براساس استانداردهای بسیار بالاست.
قانون سوم : ذخیره محصولات ضروری
بخش کشاورزی ما مواد اولیه غذای سالم و باکیفیت را معقولانه تولید کرده که تولید این محصولات به چرخش انرژی در آلمان بسیار کمک می‌کند. ما در حال تهیه قوانینی هستیم که بر طبق آن، بخش کشاورزی بتواند خود را با نیازهای بالای مصرف‌کننده وقف بدهد، ولی نکته‌ای که همیشه صادق است تهیه غذای سالم برای انسان‌ها همیشه هدف اصلی بخش کشاورزی است.
قانون چهارم: به‌رسمیت‌شناختن اجتماع و اطمینان به برنامه‌ریزی
کشاورزان ما باید در موقعیتی قرار بگیرند که بتوانند کارهای متنوع خود را انجام دهند. من یک گفت‌وگوی اجتماعی دارم تا نقش کشاورزان را تقویت کنم. اطمینان به برنامه‌ریزی و چارچوب قانونی قابل اعتماد، الزامات اساسی به‌منظور ایجاد بخش کشاورزی برای آینده است. ما بر مزارع خانوادگی تمرکز می‌کنیم. آنها برای پایبندی با چالش‌های آینده به یک پایه محکم نیاز دارند. در عین حال، ما نباید آنها را با نوار چاکراها خیلی زود ببندیم. به خدمات مهمی که کشاورزان به جامعه ارائه می‌دهند، بنیادی در بروکسل پاداش می‌دهد. از آنجا که کار آنها سزاوار تأیید و حمایت ماست؛ این چیزی است که من برای آینده درنظر دارم.
قانون پنجم: تقویت بازدهی و
رقابت در بخش مواد غذایی و کشاورزی
آلمان دارای یک بخش کشاورزی مدرن و کارآمد است. تقریباً نیمی از قلمرو کشور به استفاده از کشاورزی اختصاص می‌یابد. کشاورزی و صنایع غذایی از لحاظ اقتصادی نقش مهمی دارند. این دو، بخشی از هر کاری مهم را در آلمان شامل می‌شوند؛ از جمله خارج از شهرها. به‌طور مداوم جهت‌گیری بازار را ثابت کرده است محصولات ما در بازارهای بین‌المللی محبوب هستند، برنده‌شدن با کیفیت بالا نزد از مشتریان، پایداری و قیمت عادلانه ارزش دارد. این رقابت باید حفظ و افزایش یابد. تحقیق و نوآوری در این زمینه نقش کلیدی ایفا می‌کنند. این امر ما را قادر می‌سازد با توجه به ایده‌های‌مان، تولید و فرآوری محصولات را ادامه دهیم.
قانون ششم: توجه به مسئولیت جهانی
آلمان یک کشور بسیار توسعه‌یافته با شرایط مطلوب طبیعی است؛ به این معنی که ما مسئولیت تأمین امنیت غذایی جهانی را برعهده داریم؛ چون 008 میلیون نفر در دنیا از گرسنگی رنج می‌برند. مبارزه با گرسنگی، اولین و مهم‌ترین وظیفه اخلاقی است، اما از لحاظ سیاسی و اقتصادی هم عقیده داریم که این کار را باید انجام دهیم. تحریف‌های اجتماعی، ناآرامی های سیاسی و اختلافات خشونت‌آمیز اغلب ناشی از گرسنگی و دسترسی نامناسب به منابع حیاتی است. یک بخش کشاورزی مولد، پایدار و متنوع است. مناطق روستایی عوامل مهمی برای کاهش فقر، تأمین مواد غذایی و تضمین ثبات سیاسی هستند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا