مذهبی

اثر اعجاز قرآن بر رشد و نمو گیاهان

قرآن، به عنوان معجزه جاوید رسول خدا، محمد بن عبداله (ص) تا ابد، قانون اساسی و کتاب راهنمای سعادت بشری خواهد بود.

طرح تحقیقاتی اثر اعجاز قرآن بر رشد و نمو گیاهان، در سال 1377 آغاز شد و مرحله نخست این طرح «اثر صوت قرآن بر روی رشد و نمو گیاهان»، در اسفند ماه سال 1378، به نتیجه رسید.

هدف از اجرای این طرح، رسیدن به مفهوم عملی آیه مبارکه «یسبح لله ما فی السموات و ما فی الارض» است.

این طرح، مراحل ابتدایی و مقدماتی خود را در دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان، توسط چند تن از دانشجویان رشته کشاورزی این دانشکده ط کرد و مرحله اول آن در سال 1378، توسط گروه دانشجویی رشته ریاضی محض، در دانشکده تربیت دبیر مهدی شهر سمنان به نتیجه رسید و هم اکنون نیز مراحل تکمیلی خود را با حمایت و پشتیبانی مهندس «سعیدی کیا» ، وزیر جهاد سازندگی و با نظارت مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان سمنان می­گذراند.

گیاه مورد آزمایش در این طرح تحقیقاتی، لوبیا از رقم «ناز» است؛ زیرا رشد طولی بالایی دارد و در برابر تغییرات محیطی به خوبی عکس العمل نشان می­دهد.

نوع تلاوت انتخاب شده، «ترتیل» است؛ زیرا، این نوع از تلاوت قرآن، بهترین نوع از تلاوت هاست: «و رتل القرآن ترتیلا» . به علاوه، میزان آهنگین بودن صدای قرآن در این نوع از تلاوت نیز کمتر است.

پایه و اساس این طرح بر مبنای هوشمندی گیاهان است و طبق آزمایش دکتر «باکستر» مشخص شده است که گیاهان می­توانند امواج فکری  انسان را درک کنند. همچنین نوعی هوشیاری مشترک بین سلولی وجود دارد که بیان می­کند قدرت تمیز و ادراک به سطح سلول منحصر نمی­شود و تا سطح مولکول و اجزای اتم و پایین­تر نیز، توسعه می­یابد.

این تحقیق، گامی است در اثبات هوشمندی و درک گیاهان و این که گیاهان نیز، قدرت تشخیص دارند. آری، گیاهان هم، ندای حق را لبیک می­گویند.

در نتیجه گیاهی که صدای قرآن را شنید، نسبت به گیاه دیگری در شرایط فیزیکی یکسان (دما، نور، آب و خاک و …)، رشد بیشتری داشت.

شرایط آزمایشگاهی اجرای این تحقیق، بسیار ساده است و تولید کنندگان گل و گیاه می­توانند به راحتی، این آزمایش را در شرایط گلخانه­ای انجام دهند و تاثیر مثبت آن را در رشد و نمو گیاهان به ویژه گیاهانی که حساسیت خاصی دارند، مشاهده کنند و بهره اقتصادی نیز، داشته باشند.

هزینه این آزمایش بسیار ناچیز است و فقط باید گیاهان، روزانه چند ساعت صدای قرآن را بشوند که تاثیر فوق­العاده ای در رشد و نمو آنها خواهد داشت.

البته، اگر گیاهان را، در معرض موسیقی یکنواختی قرار دهیم، دچار مرگ گیاهچه (گیاهچه میری) می شوند؛ در صورتی که با شنیدن نوار قرآن، گیاهان مرکز دچار مرگ نمی­شوند و به رشد خود ادامه می­دهند.

نتیجه این طرح تحقیقاتی، این پیام را برای تمام جویندگان علم و دانش دارد که باید از قرآن و مفاهیم و معانی آن به صورت کاربردی و عملی در کلیه علوم استفاده کرد و در زندگی روزمره به کار برد.

لطافت و شفافیت پوست چهره خود را به وسیله طالبی و گرمک حفظ کنید.

طالبی و گرمک از میوه های لطیف و پر آب فصل تابستان است که دارای آب و ویتامین های مختلف است.

چه کسانی می توانند طالبی بخورند؟

  • کسانی که کم خونی دارند.

  • کسانی که سل ریوی دارن.

  • کسانی که مبتلا به یبوست و بواسیر هستند.

  • کسانی که حبس البول شده اند.

  • اشخاصی که نقرس و روماتیسم دارند.

  • اشخاصی که مزاج صفرایی دارند.

  • کسانی که بخواهند معالجه زیبایی کنند.

 

طالبی و گرمک

چه کسانی نمی توانند طالبی بخورند؟

  • کسانی که مرض قند دارند.

  • کسانی که ورم معده دارند.

  • کسانی که هضم مشکل و دردناک دارند.

طالبی را چه وقت و چگونه باید خورد؟

طالبی را بدون شکر و یا چیزهای دیگر به طور ساده باید پیش از غذا خورد. کسانی که طالبی را با نمک و فلفل می­خورند، هضم آن را آسان تر می­کنند، ولی در مقابل، خاصیت ملین آن را کم می­کنند.

استعمال خارجی

گوشت طالبی را اگر روی سوختگی های سبک و سطحی و یا ورم پوست بگذارند آن را تسکین داده و شفا می­بخشد. طالبی وقتی به اندازه یک گردو می­شود می­چینند و با سرکه از آن ترشی درست می­کنند.

ارزش غذایی طالبی و گرمک

ارزش غذایی طالبی و گرمک و حتی خربزه کم است. به همین علت است که در فارسی ضرب­المثلی است که می­گویند: بر فکر نان کن که خربزه آب است.

طالبی خنک، اشتهاآور، ملین، ادرار آور و موجب طراوت پوست می­شود.

 

مرداد 99-سال 41-شماره 488-ص 39

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا