3-2-6 هندوستان

نقش برگزاری نمایشگاه های کشاورزی در کشور هندوستان

The role of agricultural fairs in india

آقای B.K.NAYAK ازجمله مدیران این سازمان است که علاوه بر ایجاد ارتباطات بین‌المللی با دعوت از حدود یکصد خبرنگار و تاجر ماشین‌ها و ادوات کشاورزی به ویژه از کشورهای آسیاِیی و آفریقایی، سعی دارد که این تدابیر تجارت کشاورزی را در کشور هندوستان توسعه دهد و تجار را علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در هندوستان نماید تا از این طریق علاوه بر رونق اشتغال‌زایی، صنعت کشاورزی و توسعه پایدار را عامل توسعه راستین این بخش قرار دهد.

اطاق بازرگانی و صنایع هندوستان در سال 1927 در زمان مهاتما گاندی پا گرفت (در زمانی که هندوستان مستقل شده  بود) و متعاقب این اتفاق، کشور هند شروع به توسعه اقتصادی کرد. در این راستا همه دست اندرکاران صنعت به گرد هم آمدند تا برای حمایت از دولت مردمی اقدام و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وظیفه این سازمان‌ها، ایجاد ارتباط سازندگان، تامین کنندگان، وارد کنندگان یا مشتریان است که می توانند توسط هندی‌ها و علاقه‌مندان بین‌المللی اتفاق بیافتد.

در این راستا تمام دست‌اندرکاران انتفاع می‌برند و پس از پایان هر نمایشگاه، وقتی علامت رضایت در چهره ها نمایان ‌می‌شود، مشخص می‌گردد که وظایف خود را درست انجام داده اند. بدین منظور گزارش‌هایی را از دعوت شدگان و علاقه‌مندان دریافت می‌کنیم و برای آنها نتیجه را حاصل می‌کنیم که در کجا نقاط قوت و ضعف داریم که در آینده نقاط قوت را قوی‌تر و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

دریافت گزارش از فروشنده و خریدار، از اهمیت زیادی برخوردار است که آیا هر دو از هم راضی شده‌اند؟ برگزار کنندگان نمایشگاه و مشارکت در نمایشگاه یک سوی حرکت اقتصادی است، ولی برگزاری مذاکرات تجاری و دریافت… از این مذاکرات نیز می تواند از جمله وظایف ما محسوب شود.

از برنامه‌های آینده این سازمان، دستیابی به فناوری‌های نوین‌تر است که به تنهایی میسر نیست و همکاری جهانی هندوستان را می‌طلبد.

جمعیت هندوستان امروز 3/1 میلیارد نفر است که حدود 70 درصد این جمعیت در مزارع کار می‌کنند. اکثریت این تعداد به کمک حیوانات مزرعه‌داری می‌کنند ولی هندوستان سعی دارد که با تراوش سرمایه‌گذاری و تشویق کشاورزان و با تخصیص یارانه‌های ویژه، آنها را به سوی استفاده از ابزار مکانیزه آشنا و تجهیز کند.

دولت هندوستان برای تسریع بیشتر در توسعه و مدرنیزاسیون، یارانه‌هایی را در نظر گرفته است که بر حسب هر منطقه و تسریع فعالیت و راهبردهای آن متفاوت است.

در هندوستان مزارع بزرگتر و مدرن‌تری نیز وجود دارد که در حال گسترش است و شرکت‌های خارجی بدین منظور با ماشین‌ها و ادوات پیشرفته‌تر، در حال فروش تجهیزات خود هستند که کشور ایتالیا بیشترین نقش و فعالیت را در کشاورزی هندوستان دارد و پس از ایتالیا، چین و ژاپن مقام‌های بعدی را در مکانیزه کردن مزارع هندوستان بعهده گرفته اند.

با این حال بسیاری از ایالات هندوستان از هر نوع سرمایه گذاری شرکت ها و کشورهای خارجی استقبال می‌کنند و به فراخور، مزیت‌هایی را نیز برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند.

 

بهمن 98-سال 41-شماره 482-ص 30

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا