اشتغال زاییمشاوره‌های تصویری در صداسیما

شبکه 3

فرازهایی از برنامه‌های کشاورزی در رسانه ملی

فرازهایی از برنامههای کشاورزی در رسانه ملی

با همراهی صدها هزار بیننده شب زنده‌دار عاشق کشاورزی ادعاها را همواره تحلیل می‌کنیم

به نام خدا و درود بر همه عاشقان کشاورزی شب زنده‌دار که با علاقه وافر در ساعت24 شامگاه چهارشنبه برنامه شب آفتابی را از شبکه سه سیما پیگیری کردند. در این برنامه پرسش‌هایی مطرح شد که ناگزیر شدیم به آن‌ها پاسخ‌های کوتاه بدهیم، ولی قدر مسلمّ سعی داریم بینندگان عزیزمان را به کاری تشویق نکنیم که سرمایه‌شان در مخاطره قرار گیرد. بسیاری از این عزیزان به وسیله نمابر و تلفن از ما درباره وعده‌های دولت و آمار و ارقام اعلام شده توسط دولتمردان پرس و جو کرده‌اند که در این خصوص اولاً آن‌ها خود مسئول تعهداتشان هستند، ولی ما به حکم وظیفه هر ادعایی را در این خصوص ارزیابی و تحلیل می‌کنیم و آن را پس از چاپ در مجله کشاورز به قضاوت صاحب نظران واگذار می‌نماییم که با مراجعه به نشانی ما، می‌توانید این مجلات را به صورت رایگان دریافت نمایید.

با آرزوی توفیق بیشتر- گل افرا

 

گاوهای ایرانی در انتظار کشتار

به نام خدا ، امروز این پرسش در نزد دامداران مطرح شده است که چرا قیمت تمام شده گوشت قرمز در نوسان است؟ مسئولیت رونق دامپروری و تنظیم بازار خوراک دام و طیور و گوشت با چه ارگان‌هایی می‌باشد؟ آیا واردات انبوه گوشت به این حوزه لطمه وارد ساخته یا به طور کلی تولید گوشت در کشورمان توجیه اقتصادی ندارد؟ در این خصوص از شما متشکریم که در ساعت30/18 روز یکشنبه هفتم مهرماه شنونده رادیو اقتصاد بودید و ما را همراهی نمودید. متعاقب پخش این برنامه، عده‌ای از دامداران ضمن تماس با ما اظهار داشتند که بیش از شصت سال است که یادمان نمی‌آید، رابطه میان گاوها و انسان‌ها اینچنین شکراب شده باشد. بدین معنا که واردات بی‌رویه گوشت باعث شده که انسان‌ها مسئول وارد کننده‌ها و حتی مصرفکننده‌ها، از گاوهای ایرانی دفاع نکنند، تا جایی که چاره‌ای نیست که گوشت‌های وارداتی به مصرف برسند تا نوبت گاوهای خودمان برای اعزام به کشتارگاه‌ها بشود، ضمن آنکه با واردات گوشت گاوها و توزیع نابهنگام آن‌ها، مانند برنج‌های وارداتی، قیمت گوشت قرمز تا 30درصد کاهش یافته و می‌رود که باعث ورشکستگی تدریجی برخی دامداری‌ها شود، ضمن اینکه برخی مدیریت‌ها از جمله در شرکت پشتیبانی امور دام در مقاطع مختلف مورد موآخذه و محاکمه قرار می‌گیرند که قضاوت آن در درجه اول به عهده قوه قضائیه است، ولی اگر مسئولان بالادستی و رسانه‌ها و مطبوعات مدعی هوشیاری‌های ویژه، رسالت‌ها و نظارت‌های خود را به موقع و با درایت خاص انجام دهند، این سوء مدیریت‌ها و خدای ناکرده اجحاف‌ها زود هنگام و قبل از وقوع فاجعه‌ها، متوقف می‌شوند.

ارادتمند گل‌افرا

 

تشکر از شما که ما را در برنامه وقت کار در شبکه ایران کالا همراهی کردید

بیچاره سوء استفاده‌گرها

با سپاس خدای بزرگ را که این فرصت طلایی را بار دیگر در اختیارمان قرار داده که هر از چندگاه، راهگشای دلبستگان به اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار در کشاورزی باشیم. وقتی گاهی به گوش می‌رسد که فلان مقام مسئول در حق برخی کشاورزان اجحاف کرده و خدای ناکرده مال حرام را برای این دنیای فانی به جیب زده، به عنوان اولین واکنش، دلمان به شدت ابتدا برای خود وی می‌سوزد، سپس ناگزیریم که به خسارت‌دیدگان دلداری بدهیم، هر چند این شناخته‌شدگان شاید نمونه‌هایی از تعداد دیگری باشند، ولی کسانی را نیز گاهی مثال می‌زنند و معرفی می‌نمایند که آنها به خیال خودشان موفق شده‌اند که میلیاردها تومان رشوه بگیرند تا امضاءهای طلایی را به زیاده‌خواهان بفروشند که در تلاشیم، آ نها را نیز به حول و قوه الهی به زودی رسوا کنیم و اگر عمری باقی باشد، به اذهان عمومی معرفی نماییم. ولی شما عاشقان کشاورزی، هیچ‌گاه اجازه ندهید که دلتان از این سودجویی‌ها آزرده شود، چرا که همه این فرصت‌طلبان در اقلیتی با سرنوشت شوم قرار گرفته‌اند و اطلاع ندارند که تحصیل نان حلال از کشاورزی، چه برکتی در دنیا و آخرت نصیبشان می‌کند که ما سعی می‌کنیم انشاءالله شما را به دنیای شغل‌های پرتحرک و پربرکت سوق دهیم.

خدا قوت – گل‌افرا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا