1-1-2 کمباین

کمباین شالی با بیشترین سهم ساخت داخل توسط کمباین‌سازی اراک روی خط تولید انبوه است

Rice combine in Arak combine manufactoring with more than 50% of local production

98-9-10

دکتر مهاجر در مرحله نخست، تعداد کمباین‌ها برای بازسازی در مزارع استان گلستان را 300 دستگاه تخمین زد، به‌طوری هر کمباین در قیمت تعدیل‌شده قطعات حداکثر از 40 میلیون تومان تجاوز نکند. وی همچنین پیش‌بینی کرد که تعداد هزار دستگاه کمباین شالی ساخت این کارخانه را در سال‌های آتی در برداشت شالی‌ها می‌توان در دستور کار قرار داد.
دکتر یوسفی در ادامه وعده داد که برداشت زیر 5 متر به کمک هد مخصوص با کمباین‌های مدل 1055 تدارک دیده شود.
دکتر مهاجر در ادامه گفت: در حال حاضر کمباین‌داران گلستانی با 2700 دستگاه به همراه راننده و کمک‌راننده در استان‌های دیگر نیز کار برداشت غلات را دنبال می‌کنند.
در همین راستا دکتر مهاجر اظهار داشت: جمع مساحت خشکه کاری شالی از 15 هکتار در شروع آن در استان به 25 هزار هکتار افزایش یافته که این نتیجه خوب ترویج و توسعه فرهنگ مکانیزاسیون، اعم از بهره‌گیری از نشاء کارها، تراکتورهای شالی و کمباین‌های ساخت ایران را می‌طلبد.
دکتر یوسفی از مدیران شرکت کمباین سازی اراک نیز در این بحث وعده داد که به‌زودی طی مراسمی خط تولید انبوه این کمباین شالی در محل کارخانه افتتاح و از خط تولید انبوه آن رونمایی خواهد شد.

توسعه مکانیزاسیون
برخی از غرفه‌های بزرگ و کوچک نیز در این نمایشگاه که درگذشته تولیدکننده بودند به خاطر تحریم‌ها، افزایش قیمت ارز و کاهش تیراژ تولید، و نبود توجیه اقتصادی، خطوط تولیدشان را از دست داده و فقط به ارائه خدمات پس از فروش محصولات و عرضه قطعات موردنیاز برای راه‌اندازی مجدد ادوات معیوب کشاورزان و همچنین تأمین قطعات برای تولیدی‌های دیگر می‌پرداختند.
شرکت «نوین برداشت سینا»
از پیشکسوتان مکانیزاسیون شالی است که به مدیریت «مهندس محمدی» عهده‌دار مسئولیت خدمات پس از فروش در استان گلستان است. این شرکت سال‌هاست که در سه استان مازندران، گلستان و گیلان، در جهت مکانیزاسیون شالی با واردات نشاء کار، تراکتورها و کمباین‌ها، شالی‌کاران را همراهی و تقویت می‌کند.
گروه بازرگانی «آرارات»
تأمین‌کننده قطعات و عرضه‌کننده وسایل و تجهیزات ازجمله قطعات چرخ‌دنده، گیربکس، گاردان و دیگر قطعات ادوات کشاورزی و صنعتی است که در فضای بزرگی خارج از سالن اصلی در نمایشگاه حضور داشت. مرکز این شرکت در تبریز قرار دارد که درمجموع 220 نمایندگی در سراسر ایران داشته و به کشاورزانی که کیفیت این ادوات را آزموده و آن را مورد تأیید قرار داده‌اند، خدمات ارائه می‌کند. شرکت آرارات در این نمایشگاه در غرفه خود انواع بذرکارها برای کاشت محصولات مختلف ازجمله غلات و ریزدانه‌ها در عرض کار متفاوت، را در معرض دید بازدیدکننده‌ها قرار داده بود.
شرکت «ارس آسیا»
ارائه‌دهنده خدمات مکانیزاسیون باغبانی، به نمایندگی و مدیریت «مهندس درخشان» و «مهندس نیازپور» است. اکثر محصولات این شرکت وارداتی است و با نمایش انواع تراکتورهای باغی، ساخت کشور اسلواکی، و نیز انواع وسایل و تجهیزات دنباله‌بند و دستی باغی در این نمایشگاه حضور داشت که تقریباًهمگی آن‌ها در همان روزهای اول و دوم به فروش رسیده بودند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا