1-7-1-5 برنج

نخستین کمباین برنج ایرانی پس از رونمایی اینک روی خط تولید قرار دارند

Iranian rice combine has been started for mass production

99-4-7

مدیرعامل سازمان آستان قدس رضوی:
زیبنده نیست کشوری با پیشینه تمدن چندین هزار ساله در تأمین امنیت غذایی خود خودکفا نباشد و برای تولید برنج از بذر تا فرآوری برنج وابسته به خارج از کشور باشد.
از سال ۱۳۷۲ که بیلر در شرکت کمباین سازی تولید شده، تاکنون محصول قابل توجهی در این شرکت تولید نشده بود که بهره‌برداری از خط تولید کمباین برنج می‌تواند به پایداری و تداوم فعالیت‌های شرکت کمک شایانی داشته باشد و سوددهی بیشتری عاید شرکت کمباین سازی کند.
وی با بیان اینکه طی راه‌اندازی خط تولید کمباین برنج، بخش کوچکی از اهداف امنیت غذایی کشور تأمین می‌شود، گفت: چشم‌اندازی در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های آستان قدس تعریف شده که شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه آستان باید در این راستا حرکت کنند.
در آستان قدس رضوی برنامه‌هایی در حوزه‌های دام‌پروری و صنایع غذایی با امکانات ویژه در حال تدوین است که در سطح ملی نقش‌آفرینی می‌کند و این مجموعه خود را فراتر از بنگاه می‌بیند چراکه نقش توسعه‌گری دارد.

کمباین شالی از زمان رونمایی تا قرار گرفتن روی خط تولید انبوه، فراز و نشیب‌هایی را ناشی از واردات همزمان با تولید و عدم تعادل با قیمت انواع وارداتی تمام ساخت با ارز 4200 تومانی به خود دیده است ولی اینک با سربلندی می‌تواند همراه با اطمینان و رقابت با انواع وارداتی از نظر کیفیّت و قیمت تمام شده به‌‌کار ادامه دهد، به شرطی که انواع وارداتی، با ارز نیمایی یا آزاد از گمرک ترخیص شوند

در حال حاضر در حوزه بذر و نهال آستان قدس ورود کرده چراکه در این خصوص خودکفا نیستیم و مقرر شده تا پایان سال ۱۰ محصول که به لحاظ امنیت غذایی کشور دارای اهمیت بالایی است مشخص و با نگاه به ماشین‌آلات مورد نیاز بخش کشاورزی در ۱۰ سال آتی در داخل کشور تولید شود.
زمان خط تولید کمباین برنج از طرح ایده تا بازار، 12 ماه به‌طور انجامید که برای نخستین بار مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین کمباین برای برداشت شالی به‌شمار می‌رود، اما پس از این تولید آزمایشی، اینک اولین نمونه‌های تولیدی، آماده عرضه و برداشت شالی در این مزارع هستند. البته بحث‌های انشاءالله سازنده و آینده ساز را در برنامه وقت کار شبکه ایران کالا مرور کردیم تا شاید آنهایی که خوابند، بیدار و آنهایی که خود را به خواب زده‌اند، پشیمان شوند، تا در نتیجه هزینه‌های عشق‌ورزی به کشاورزی، هر روز بیش از دیروز کاهش یابد، چرا که دیگر کشورها به جای مانع تراشی‌های دولـــت‌هایشان، انگیزه‌سازی، فســادزدایی، شفاف‌سازی و اعلام پیشرفت‌های نزدیک به واقعیت‌ها به جای اعداد و ارقام کاذب را ملاک توسعه پایدار کشاورزی قرار داده ‌اند که ما چه در بخش دولتی یا خصوصی نباید از آنها غافل بمانیم، ضمن آنکه بی تفاوتی‌ها می تواند خود عاملی برای بی ثباتی و رکود باشد که ما دوست داران اشتغال‌زایی اقتصادی به شدت از آن بیزاری می‌جوییم.

به امید سرافرازی همه عزیزانمان در اهداف سازندگی کشاورزی کشورمان.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا