6-2 ایمنی مواد غذایی

مجلس شورای اسلامی ، کشاورزی را مثل کرونا جدی بگیرد

سخنانی از جنس انتقاد و پیشنهادهای نو و بدیع ازسوی  دل سوختگان این بخش که دائما عمق مشکلات را همواره به صورت یک واقعه تاریخی مطرح کرده اند ، کم نیستند ، اما کم مایگی علمی و تجربی و بی توجهی برخی مسؤلان درحوزه های متنوع اجرائی  و مقننه درطول این سالها به‌رغم همه تأییدات لفظی ، تاکنون نتوانسته است بخش کشاورزی را از مثلث جامانده هایش مانند بحران های مالی، منابع انسانی و دانش فنی وعلمی آن رهائی سازد. به ضرس قاطع می‌توان گفت که نقش مجلس بیش از هربخش دیگردراین زمینه حائزاهمیت است . مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه ویژه وپراهمیت‌اش ، ازنظرتصمیم گیری ونظارت در زمینه برنامه های کشاورزی، بودجه و تأیید وزیرجهاد کشاورزی جایگاه رفیعی را دارد که هرگونه مصامحه در این زمینه می تواند کشاورزی را به محاق ضعف و کم بهره مندی بکشاند. مجلس دهم به هردلیلی نتوانست درنقش تاریخی خود ، این بخش را آنچنان که انتظارمی رفت نمایندگی کند ، اما درآخرین ماه های پایانیش می تواند با حزم و دوراندیشی  بیشتری در انتخاب وزیری خلاق، مبتکرو دانش محور قدرمافات کرده ومدیریت یکی ازبزرگترین و با اهمیت ترین وزارتخانه های کشور را به مدبری مروج دربخش کشاورزی بسپارد.

عزم ملی در بخش کشاورزی عزتی است که ملت را به آینده دلگرم خواهد کرد و چه بسا مبارزه قاطع و هماهنگ درشکست ویروس کرونا درکشورنشان داده است ، چنانچه همه دستگاه ها دراتحادی هماهنگ گامی ملی را در وادی سربلندی بردارند ، پیروزی و موفقیت پاداشی است که نشان آن برسینه مردمانش خواهد درخشید.

همان قدر که باتلاش و ممارست ملی دفع ویروس منحوس از کشور اجتناب ناپذیرخواهد بود، جذب کشاورزی دربعد ملی و محلی آن می تواند ضمن زدودن بخش عظیمی از کاستی های گذشته، عمق افتخارهای تاریخی دراین بخش را بازتولید نموده وطعم شیرین خود اتکائی و خودکفائی را درساحت حقیقی آن به ظهوربرساند.

 

فروردین و اردیبهشت99-سال41-شماره 484 و 485-ص4

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا