5-9 فساد زدایی

فسادزدائی، اولین قدم برای جهش تولید

Fighting against corruption is the first step of jamping to the mass production

پاک‌سازی بخش کشاورزی از هرگونه فساد چه تمهیداتی را می‌‌طلبد؟

در مقدمه‌ای که پیرامون پرداختن به سال جهش تولید از سوی رهبر انقلاب توصیه شده است، وعده دادیم که فسادزدانی کلید حرکت در این جهت مورد توجه و تحلیل قرار دهیم

1- پیشاپیش از رئیس قوه قضائیه و همکارانشان که این تشکل مردمی را به عنوان همکار خود در بخش خصوصی پذیرفته‌اند، سپاسگزاری می‌‌کنیم و از وزارت کشور نیز سپاسگزاریم که نسبت به ثبت این تشکل مردمی برای مبارزه با فساد مبادرت کرده‌ است.

2- سال 1399 به‌عنوان جهش، بهترین فرصت برای افشاگری‌‌ها و حتی زدودن افکار فسادساز و ادامه نشر آن است.

3- از برخی دارندگان امضاءهای طلائی که برای امتیاز‌دهی به افراد خاص رشوه‌های نقدی ریالی یا ارزی دریافت کرده‌اند، قبل از افشاگری، درخواست می‌‌شود که کلیه این وجوه را از صفر تا صد به بیت‌المال بازگردانند.

4- از کلیه کسانی که برای دریافت امتیازات ویژه که به حق‌کشی‌هائی نسبت به دیگر همکارانشان شده، درخواست می‌‌کند که قبل از افشاگری‌‌ها، حساب خود را با متضررشدگان تسویه کنند و بهترین روش آنکه در فروش‌‌های نظارت شده، از قیمت‌‌ها بکاهند تا حقوق کاربران در بخش کشاورزی حفظ شود.

5- از کلیه برگزارکنندگان نمایشگاه‌‌ها که گاهی با رکود و گاهی به خاطر رونق بخشیدن به کارشان مجبور شده‌اند که به دارندگان امضاءهای طلایی کاسبکارانه رشوه بپردازند، درخواست می‌‌شود که قبل از افشاگری، وجوه پرداختی را از رشوه‌گیر پس بگیرند و به شرکت کنندگان در این قبیل نمایشگاه‌‌ها برگشت دهند و چنین نمایشگاه‌‌هائی را که قرار است با پرداخت رشوه و باج‌‌ها برگزار کنند، بهتر است چشم‌پوشی کنند، زیرا در چنین نمایشگاه‌‌هائی، هیچ‌گونه برکتی وجود ندارد و نخواهد داشت.

6- از کلیه تشکل‌‌هائی که برای رونق کار خود و اعضایشان مجبور می‌‌شوند، نشست و برخواست‌هایی با فاسدها داشته باشند که توانائی‌‌های به ظاهر قوی ولی پوشالی هستند، پرهیز کنند و همیشه به روزی فکر کنند که نام آنها در افشاگری‌‌ها به عنوان واسطه و شریک جرم اعلام می‌‌شود.

7- از برخی نادر از روزنامه‌نگارانی که برای رونق کار خود، حق همکاران خود را ضایع کرده و بودجه‌‌های دولتی را با کمک مدیران و واسطه‌‌های آنان به ناحق از آن خود کرده تا از اعداد و ارقام کاذب توسعه توسط بخش دولتی دفاع ناقص و نسنجیده بنمایند، درخواست می‌‌نماید که از این ارتباطات خداناپسندانه دست بردارند و قبل از افشاگری‌‌ها، خود در نزد همکاران مقبول، طلب بخشش کرده و حلالیت بطلبند.

8- از برخی نادر از روزنامه‌نگارانی که نزد بخش دولتی فاسد می‌‌روند و به جای امر به معروف و نهی از منکر، از سوءاستفاده‌چی‌ها سهم‌خواهی می‌‌طلبند، تقاضا می‌‌کند که قبل از افشاگری‌‌ها، ابتدا نزد خدای متعال استغفار کنند و سپس از این کار زشت دست بردارند و اگر وجوه حق‌السکوتی نیز در گذشته دریافت کرده‌اند، آن را به صاحبانشان که بیشتر همکاران مطبوعاتی اغلب ورشکسته می‌باشند،به خاطر درستکاری‌‌‌هایشان بوده، کمک‌‌های صنعتی بنمائید.

9- از کلیه مدیران بالادستی برخی از دارندگان امضاءهای طلایی، برای زدودن این افکار شک و تردید در نزد اهل تلاش و فن در بخش کشاورزی تقویت شود که مبادا آنها نیز شریک جرم هستند، کلیه دارندگان امضاءهای طلائی را که بیش از دو سال صاحب این امضاء‌‌ها هستند به شغل‌‌های بدون امضاء بگمارند تا خدای ناکرده احتمال ننگ ابدی را که بهتر است نام آن بیشتر بی‌خیالی، سهل‌انگاری و به دور از نظارت‌‌های وجدانی و نیز سازنده نامید، برای خود نخرند، ضمن آنکه عدم رعایت این اصول، می‌‌تواند نوعی شراکت غیرمستقیم در جرم محسوب شود.

10- از کلیه مصرف کننده‌‌ها، کشاورزان، صنعتگران و خدمت‌دهندگان به کشاورزان به ویژه اقشار محروم این مجموعه عاشق‌ساز درخواست می‌‌شود که در سال 1399 نظارت‌‌ها را در خود تقویت کنند، خدمتگزاران مخلصی را در بخش دولتی در هر مقام و منزلتی که هستند تشویق و آنها را برای توفیق بیشتر دعا کرده و ایثارگر خطاب کنند و امر به معروف و نهی از منکر را جایگزین سازش‌ها بنمایند و بدانند که هرگونه رشوه و باجی که رد و بدل می‌‌شود، در اصل از جیب کشاورزان و در نهایت از مصرف‌کنندگان خارج می‌‌شود و فاصله قیمت تمام شده محصول را با قدرت خرید مردم افزایش می‌‌دهد.

از خداوند متعال آرزو می‌‌کنیم که همه ما را عاقبت به خیر بنماید و موهبت خدمتگزاری صادقانه را به کشاورزان وام‌دار نسل آینده نصیبمان کند. آمین.

 

تیر99-سال41-شماره487-ص6

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا