1-8 کشاورزی حفاظتی

طرح حمایت از کشاورزی حفاظتی توسط وزیر

Minister of agriculture promised: We are planing to support consevation agriculture

 وزیر جهاد کشاورزی: با اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی در اراضی کشاورزی، شاهد افزایش ۳۰ درصدی درآمد و کاهش ۶۰ درصدی مصرف سوخت کشاورزان خواهیم بود.

ناگفته‌ها: خوشحالیم که بالاخره وزیر جدید پس از گذشت 20سال که کشاورزی حفاظتی به طور جدی مطرح شده است، اعتراف کرد که کشاورزی حفاظتی چه مزایایی برای کشاورزان دارد.

با وضع ناهنجار اعتبارات یارانه‌ای، رکود مکانیزاسیون و کسری تعداد تراکتور و کمباین در مزرعه و به تبع آن، ادوات حفاظتی، علیرغم این‌که قاعدتاً سالانه باید 600 هزار هکتار به سطح زیر کشت حفاظتی اضافه شود تا در ۱۰ سال آینده به رقم 6 میلیون هکتار برسیم، در سال‌های اخیر به سالانه 60 هزار هکتار نیز دست نیافته‌ایم و تعداد ادوات حفاظتی ۳ سال اخیر از 600 دستگاه تجاوز نکرده و هنوز استراتژی مدیریت این روش به درستی از سوی مسئولان تهیه و ارائه نشده و هر مدیر مسئولی به سلیقه شخصی خودش، معیارهایی را روی کاغذ می‌آورد؛ بدون آن‌که نظر اهل فن و اهل درد را بپرسد و پس از چندی که او می‌رود، مسئول بعدی می‌آید و اگر واقع‌بین باشد، درمی‌یابد که باید خط بطلان روی آن بکشد؛ زیرا ناگهان متوجه می‌شود که بدون دریافت تأیید آن از مجریان در بخش خصوصی نمی‌توان نسخه‌ای را برای آن پیچید. پس چگونه می‌توان انتظار داشت که این تعریف زیبا توسط وزیر محترم بتواند تحقق یابد؟

 

شهریور99-سال41-شماره489-ص5

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا