3-1-4-1 شهر آفتاب

اتماک با ادوات اعضای خود زراعت را رونق می‌بخشد

Atmak members will try to support agricultural mechanization progress

انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین، ماشین‌ها و ادوات و تجهیزات کشاورزی در سال 1388 با هدف پیگیری مطالبات صنفی اعضا تشکیل و به ثبت رسید و اهم فعالیت‌های این انجمن و مشخصات واحدهای عضو که دارای پروانه معتبر بهره‌برداری، جواز تولید و مدارک معتبر مرتبط با فعالیت‌های شغلی درزمینهٔ تأمین ماشین‌ها و ادوات کشاورزی می‌باشند به شرح ذیل است:

این انجمن دارای 63 عضو فعال در زمینه تولید ماشین‌ها و ادوات کشاورزی است که در سراسر نقاط کشور در حال فعالیت و بخش اعظمی از ماشین‌ها و ادوات موردنیاز کشاورزان را با استفاده از توانمندی‌های داخلی و قابل‌رقابت با کشورهای صنعتی تأمین می‌نمایند. و همچنین توسط تعدادی از اعضا در امر صادرات غیرنفتی نیز فعالیت‌هایی انجام می‌پذیرد.

این انجمن افتخار عضویت در انجمن جهانی ماشین‌های کشاورزی را داشته، و به‌عنوان پانزدهمین کشور عضو از سال 2017 پذیرفته گردید که مدارک این عضویت قابل‌مشاهده به در سایت انجمن جهانی می‌باشد.

همچنین از دیگر دستاوردهای انجمن امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری با کشورهای ایتالیا، مجارستان و هندوستان و استان شاندوک چین می‌باشد که در این راستا نسبت به اعزام هیئت‌هایی در قالب بازدید نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه به‌صورت گسترده و مکرر در حال انجام است که در خصوص ایتالیا از مراودات بیشتری برخورداریم. همچنین در جهت توسعه روابط تجار کشور آلمان همکاری با انجمن DLG و VDMA نیز در زمینه‌های نمایشگاهی و توسعه و ارتقاء ماشین‌های کشاورزی به همراه برگزاری روزهای مزرعه در ایران و سایر کشورها فعالیت انجام می‌پذیرد.

در جهت توسعه همکاری‌های موردنیاز با سازمان‌های داخلی و همچنین سایر مراکز موردنظر این انجمن و ارتباط از طریق سازمان توسعه تجارت، رایزنان بازرگانی، بازاریابی صادراتی و بسترسازی جهت کمک به رفع مشکلات موجود این صنف همواره در حال پیگیری مشکلات صنفی مرتبط با اعضا در وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی، اعم از مشکلات مرتبط واحدها و یا اقدامات موردنیاز مالی و دیگر سازمان‌های مرتبط می‌باشد که در آینده نزدیک امید است به فعالیت‌های صنفی سرعت بیشتری بخشیده شود.

انجمن دارای کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های کاشت، داشت و برداشت، صادرات، ماشین‌ها و ادوات خاک‌ورزی و نمایشگاهی می‌باشد که همواره از نظرهای تخصصی کمیته‌ها در اجرای مراحل راهبردی و فعالیت اعضا استفاده گردیده است. به‌منظور توسعه و ارتقاء شرکت‌های عضو درزمینهٔ استفاده از فن‌آوری‌های نوین کشاورزی و تأمین دستگاه‌های موردنیاز کشاورزان با فراهم نمودن امکان بازدید اعضا از سایر نمایشگاه‌های برگزارشده در کشورهای توسعه‌یافته و زمینه رشد تولیدات مربوطه را فراهم نماید که به‌طور مرتب سالیانه دو نوبت در ایتالیا، دو نوبت در ترکیه، به‌صورت دوسالانه در آلمان و فرانسه و سالیانه در مجارستان و چین تسهیلاتی فراهم می‌گردد که اعضا با بهره‌برداری از حداکثر تسهیلات ایجادشده استفاده لازم را به عمل‌آورند.

درزمینهٔ برگزاری نمایشگاه‌های داخلی نیز با توجه به گسترده بودن کشاورزی در سرتاسر کشور ایران و متنوع بودن آب‌وهوا و نیازمندی‌های کشاورزان نیز همکاری لازم با شرکت‌های نمایشگاهی و اخذ تسهیلات لازم برای اعضا در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها فراهم می‌گردد. همچنین با توجه به‌ضرورت و هم‌اندیشی بین اعضا در مقاطع مختلف علاوه بر مجامع سالیانه نیز جلساتی با حضور اعضا در محل دبیرخانه و یا سایر فضاهای متناسب برگزار می‌گردد. محل استقرار دفتر و دبیرخانه انجمن در حال حاضر بدون استفاده از تسهیلاتی خاص و صرفاً از محل کمک‌های اعضا به صورت مستقل دایر می‌باشد که این موضوع نقش بسیار با اهمیتی در تصمیم‌گیری‌ها بدون توجه به اعمال سلیقه‌های احتمالی را در بردارد. امید است با توجه به همت و استفاده از خرد جمعی اعضا در کمک به رفع مشکلات صنفی و قوام تولید و موفقیت‌های روزافزون اقدامات کافی به عمل آید.

 

ابان 98-سال 40-شماره 479-ص 10

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا